dimarts, 12 de maig del 2020

TOT CANVIA


Cambia lo superficial, cambia también lo profundo.
Cambia el modo de pensar, cambia todo en este mundo.

Sovint, aquestes setmanes, em pregunto, si haurà canviat alguna cosa tot això, en el món, a la vida, o si ens haurà canviat alguna cosa en nosaltres.
Quan puguem obrir la porta del tot, què ens trobarem? Com ens sentirem?
Quina normalitat apareixerà?
Aquests dies mirant el cel, el veia d'un blau tan blau, i amb uns colors tan intensos, que em vaig adonar que era d'un color diferent. Però diferent perquè alguna cosa ha canviat en el cel, o ha canviat en mi?
Tu veus alguna cosa diferent aquests dies?
Sents que quelcom ha canviat en tu?
Potser has iniciat algun canvi durant aquest temps de confinament, i creus que es mantindrà quan ja torni la normalitat?
Fa dies que escolto la mateixa cançó de Mercedes Sosa, Todo Cambia, fa anys que m'agrada molt. I aquests dies escoltant-la, encara li trobo molt més sentit a tot el que hi diu. La vols escoltar?
Cambia, todo cambia
Y así como todo cambia
Que yo cambie no es extraño

Si tot canvia, no és estrany que jo també ho faci. Ho trobo molt cert.
Hi ha gent que pensa que les coses i les persones no poden canviar. Jo opino que sí és possible, i que tot pot canviar.

Lo que cambió ayer
Tendrá que cambiar mañana

I em sembla molt important, que dins de tant moviment i tanta incertesa, ens donem permís a canviar. I es prenguin decisions de canvi conscient.
Canviar. Jo sóc canvi. El canvi està en mi.
A veure i a sentir diferent, a mirar diferent, a pensar diferent, a viure d'una altra manera, perquè hi ha alguna cosa nova que ha aparegut.

Pero no cambia mi amor 
por más lejos que me encuentre, 
ni el recuerdo ni el dolor 
de mi pueblo y de mi gente.
I també ser conscients que hi ha coses que, malgrat distàncies i confinaments, no canvien.
I com diu la cançó:


Cambia el rumbo el caminante,
Aunque esto le cause daño
Y así como todo cambia
Que yo cambie no es extraño

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

entrades més populars